הדרכת הורים פרטנית ליצירת תפנית מעשית ביחסיהם עם ילדיהם המתבגרים והמבוגרים

אני מבטיח תהליך פרטני ומותאם אישית, שיחשוף בפניך דרך ועשייה שבאמצעותה ייווצר דו-שיח, קירבה ופתיחות עם ילדך. זה יקרה ע"י פתיחת דף חדש ביחסים שלכם וניקוי העבר. תבנו יחסים חדשים שמתאימים לכם, תקבלו ידע ותרגול לפיתוח יכולת תקשורת. והעיקר, תפתחו יכולת לשינוי פנימי-אישי שהוא תנאי מבטיח שיקדם את הקירבה ביחסים.

למי מיועד הקורס?

להורים לילדים מתבגרים בערך מגיל 7 ועד הורים לילדים מבוגרים בכל גיל שרוצים את הדברים הבאים:

לייצר דו-שיח וקירבה ביחסים בתוך המשפחה שלכם.

לדבר עם ילדיכם ובן הזוג בחופשיות ובפתיחות בלי "ללכת על ביצים".

ליצור הבנה הדדית ביניכם ובין ילדיכם ולהרגיש "מבינים" ו"מובנים"" לדבר על אי הסכמות באופן פתוח ללא משברים.

לזכות בהתחשבות מצד ילדיכם ובן הזוג ואם צריך להציב גבולות.

איך ליצור נכונות לשיפור הקשר עם מתבגר שדוחה אותי ולא מתייחס?

איך משנים קשר שלא יהיה רק חומרי?

מהו הקשר "הנכון".

איך להתמודד עם דחיה והתעלמות מצד בן זוג והילדים.

איך להתמודד עם חוסר גבולות ושבירת סמכויות.

איך לא להגיע להתפרצויות ואיבוד שליטה.

איך להביע כעס וכאב בלי שיתרחקו ממני.

איך מתמודדים עם בן בוגר ומבוגר שגר ו"תקוע בבית"?

לתרום לילדיכם מהניסיון שלכם, מתוך כבוד אליו ומבלי להתערב בענייניו.

לאימהות שהבעל לא משתף פעולה והם מבקשות דרך לצאת מ-"הלבדות" שלהם.

4 עמודי הבניין של התהליך

פתיחת דף חדש ביחסים וניקוי העבר

בניית היחסים העתידיים

ידע ותרגול ברמה גבוהה לפיתוח יכולת תקשורת

הכרות עם מי אני? פיתוח יכולת לשינוי פנימי-אישי שיקדם את הקירבה ביחסים

על מה תלמדו בקורס?

הליך עם הילד

פתיחת דף חדש ביחסים אם הילדים עם עמודי התווך הבאים:

  1. מפגש/ים לניקוי העבר– תהליך ליצירת המפגש, הכנה לקראת המפגש, המפגש להבנת הילד וניקוי העבר.
  2. מה היחסים ששני הצדדים רוצים – עבודה  משותפת על היחסים, בניית אמנה וכללים על בסיס ערכי לפי הצורך והגיל.
  3. הטמעת מיומנויות תקשורת ביחסים – שפת רגשות, הקשבה, הבנה, הבעת צרכים, התנצלות, פרגון, תודה.

שינוי

  • שינוי כשאני משנה התייחסות פנימית לילדיי ובן זוגי – אנרגטית – משהו בהם משתנה.
  • שינוי גישה להורות וזוגיות מקצועית.
  • עקרונות בסיסיים לגידול, חידוש ושינוי ביחסים עם הילדים.
  • יצירת קירבה ע"י: דו-שיח, הקשבה, הבנה, פתיחות וכנות.
  • שנוצרת קירבה ביחסים, התוצאה היא התחשבות, אכפתיות ואמון ומשם כבוד הדדי.

אני

  • מי אני ההורה? מהם אמונותיי, דפוסי התגובה ותפיסת העולם שלי והשפעתם על ילדיי.
  • זיהוי הדפוס הבין-דורי 'הוריי-אני' והפסקת השלכתו על ילדיי.
  • ההשפעה של הזוגיות ההורית על היחסים בבית ועל הילדים.
  • הקשיים של ילדינו הם השתקפות של הקשיים שלנו.
  • הצרכים הנפשיים ההכרחיים להתפתחות ילד מאוזן נפשית שהם גם הצרכים שלי.
  • ריפוי שני עמודי התווך בתוכי כבסיס בריא ליחסיי עם ילדיי ובן זוג: הערך העצמי החסר ואי יכולת להיות פגיע/ברגשות לא נעימים.

ערכים ותקשורת

  • מיומנויות תקשורת – כלים הלכה למעשה ויצירת מהות של קירבה ביחסים במשפחה.
  • תנאים ליחסים של קירבה בבית: אימון ב"אינטליגנציה רגשית" יכולת להרגיש ולבטא רגשות כתנאי ליצירת קירבה.
  • יכולת לביטוי עצמי של צרכים ושימת גבולות ביחסים המשפחתיים.
  • "אווירה של ערכים" בבית: יצירת אחריות אישית וכבוד.

התכנים יכולים להשתנות בהתאם לאופי ולצרכים של הקבוצה ומועברים בהתאם לקצב ההתקדמות של המשתתפים.

אלו שכבר השתתפו מספרים:

״הבת שלי הרגישה אשמה בגירושים שלנו והתרחקה ממני. לא דיברה יותר ולהוציא ממנה חיבוק זה היה ממש משימה בלתי אפשרית.
במהלך הזמן מאוד נהניתי וגם מאוד מהר הבנתי שהבעיה בבית היא לא הילדה שלי שלא "מתקשרת" איתי אלא הבן החמוד שלי, הרגוע והשקט, שבעצם צועק לי ואני לא שומעת.
מהר מאוד הבנתי שכדי שהבת שלי תדבר איתי פשוט צריך לתת לה את "הבמה" לדבר ואת "הקהל" להקשיב וכך עשיתי. פשוט הקשבתי והקשבתי והקשבתי ואז… קרה.
אותי אישית זה ריגש מאוד. אתמול היא נכנסה לחדר שלי שלא הייתי והשאירה לי על הכרית ציור וכתבה "אמא אני אוהבת אותך" אחרי שראיתי את זה, זה כל כך ריגש אותי שאפילו בכיתי. והיא באה לחבק אותי כי היא חשבה שקרה לי משהו.
היא השתפרה בלימודים ובכלל השתנתה לטובה בצורה מדהימה.
התחלתי להעניק לבן שלי את היחס שהוא זקוק לו, והמהפך פשוט נהדר.
אני ממש שמחה שעשיתי את זה עכשיו ולא חיכיתי לעוד הרבה״.
ולריה, אמא לבת 12 ולבן 10

״מאז הפגישה האחרונה חל שינוי אמיתי וטבעי בהרגשה שלי. (סיפרתי על כך לאימא)

פתאום החלו להציף אותה רגשות של געגוע ורצון בקרבה זמינה. עלו מחשבות כמו כמה חבל שאימא ואבא ואחיי לא במרחק נסיעה קצר כדי שאוכל לקפוץ לביקור קצר, שיחה על כוס קפה. הרגשתי קצת החמצה. זה רגשות שלא הרגשתי לגבי המשפחה וההורים בפרט המון זמן ואולי אפילו אף פעם מאז הילדות.  זה רגש אותי ושמח אותי״.

בת 30 שעברה תהליך עם אמה

״היי אריה, השיחה האחרונה עשתה לי סדר או יותר נכון גרמה לי לעצור ולהבין שאני משקיעה הן בעשייה הן במחשבה על הבת שלי ממקום של לרצות או מסוג של פחד שהוביל בעצם ליחסים לא אמתיים, לנסות כל הזמן לסדר שיהיה בסדר. אם הרגשתי בעבר כאב, כישלון ודרך ללא מוצא, בפגישה הזו הייתה תפנית, סוג של הקלה. אין לי ספק שיש עוד דרך, כי כפי שאנחנו יודעים אנחנו שונות אבל בהחלט סוג של שחרור״.

ע׳, בת 50 ממרכז הארץ, באמצע התהליך עם בת

״הי אריה, השיחה עם בני הייתה ממש טובה. התכוננתי לפגישה ופתחתי אותה כפי שהנחת אותי. הוא מאוד התרגש מהשיחה. נפתח בפניי ואמר את הדברים שמפריעים לו.

הקשבתי לו הקשבה מלאה (לא היה לי קל לשמוע את הדברים אבל שמחתי מאוד שפתח את הלב שלו), מה שלא הבנתי ביקשתי שיסביר שוב, שייתן דוגמאות. התחבקנו והתרגשנו, אמרתי לו שאם בימים הקרובים דברים יעלו עוד דברים שמפריעים לו איתי שיגיד לי ואז אמרתי לו על השלב הבא.״

אמא לבן 14

איך בנוי הליווי

כ- 10 מפגשים שבועיים להתחלת התהליך. מס' המפגשים תלוי בהתאם לאופי ההורה, מספר בני המשפחה בליווי, מורכבות הקשיים, אופי הילד וגודל הפגיעות של המעורבים, היסטורית הקשר ובא לציין בעיקר שזהו תהליך ולא "זבנג וגמרנו".

הליווי הוא תהליכי וחווייתי.

על המנחה

אריה קלטמן – מורה משפחתי, מלמד תקשורת וקירבה בין הורים לבין עצמם ובין הורים לילדים מתבגרים ובוגרים . מנחה ומרצה בתחומי התפתחות לצמיחה אישית, לאיזון גוף –נפש והגשמה. פסיכותרפיסט ומנחה קבוצות, תואר ראשון בתעשייה וניהול ותואר שני במנהל עסקים. אפשר לקרוא עלי כאן.

פרטים והרשמה

נשמע מצוין,
אבל יש לי עדיין כמה שאלות

אין בעיה!
אפשר להשאיר את מספר הטלפון כאן בטופס ונחזור אליך או להתקשר:

אריה - 052-5012913

אני מסכים לקבל הודעות ועדכונים

נגישות
לוגו של וואטסאפ