למי מיועד הקורס?

להורים לילדים מתבגרים ולהורים לילדים גדולים ועד בכלל:
לייצר דו-שיח וקירבה ביחסים בתוך המשפחה שלכם. לדבר עם ילדיכם ובן הזוג בחופשיות ובפתיחות בלי "ללכת על ביצים".
ליצור הבנה הדדית ביניכם ובין ילדיכם ולהרגיש "מבינים" ו"מובנים".
לדבר על אי הסכמות באופן פתוח ללא משברים. לזכות בהתחשבות מצד ילדיכם ובן הזוג ואם צריך להציב גבולות.
איך ליצור נכונות לשיפור הקשר עם מתבגר שדוחה אותי ולא מתייחס?
איך משנים קשר שלא יהיה רק חומרי? מהו הקשר "הנכון".
איך להתמודד עם דחיה והתעלמות מצד בן זוג והילדים.
איך להתמודד עם חוסר גבולות ושבירת סמכויות. איך לא להגיע להתפרצויות ואיבוד שליטה.
איך להביע כעס וכאב בלי שיתרחקו ממני.
לתרום לילדיכם מהניסיון שלכם, מתוך כבוד אליו ומבלי להתערב בענייניו.
על מה תלמדו בקורס?
הליך עם הילד
פתיחת דף חדש ביחסים אם הילדים עם עמודי התווך הבאים:
- מפגש/ים לניקוי העבר– תהליך ליצירת המפגש, הכנה לקראת המפגש, המפגש להבנת הילד וניקוי העבר.
- מה היחסים ששני הצדדים רוצים – עבודה משותפת על היחסים, בניית אמנה וכללים על בסיס ערכי לפי הצורך והגיל.
- הטמעת מיומנויות תקשורת ביחסים – שפת רגשות, הקשבה, הבנה, הבעת צרכים, התנצלות, פרגון, תודה.
שינוי
- שינוי כשאני משנה התייחסות פנימית לילדיי ובן זוגי – אנרגטית – משהו בהם משתנה.
- שינוי גישה להורות וזוגיות מקצועית.
- עקרונות בסיסיים לגידול, חידוש ושינוי ביחסים עם הילדים.
- יצירת קירבה ע"י: דו-שיח, הקשבה, הבנה, פתיחות וכנות.
- שנוצרת קירבה ביחסים, התוצאה היא התחשבות, אכפתיות ואמון ומשם כבוד הדדי.
אני
- מי אני ההורה? מהם אמונותיי, דפוסי התגובה ותפיסת העולם שלי והשפעתם על ילדיי.
- זיהוי הדפוס הבין-דורי 'הוריי-אני' והפסקת השלכתו על ילדיי.
- ההשפעה של הזוגיות ההורית על היחסים בבית ועל הילדים.
- הקשיים של ילדינו הם השתקפות של הקשיים שלנו.
- הצרכים הנפשיים ההכרחיים להתפתחות ילד מאוזן נפשית שהם גם הצרכים שלי.
- ריפוי שני עמודי התווך בתוכי כבסיס בריא ליחסיי עם ילדיי ובן זוג: הערך העצמי החסר ואי יכולת להיות פגיע/ברגשות לא נעימים.
ערכים ותקשורת
- מיומנויות תקשורת – כלים הלכה למעשה ויצירת מהות של קירבה ביחסים במשפחה.
- תנאים ליחסים של קירבה בבית: אימון ב"אינטליגנציה רגשית" יכולת להרגיש ולבטא רגשות כתנאי ליצירת קירבה.
- יכולת לביטוי עצמי של צרכים ושימת גבולות ביחסים המשפחתיים.
- "אווירה של ערכים" בבית: יצירת אחריות אישית וכבוד.
אלו שכבר השתתפו מספרים:

״הי אריה, השיחה עם בני הייתה ממש טובה. התכוננתי לפגישה ופתחתי אותה כפי שהנחת אותי. הוא מאוד התרגש מהשיחה. נפתח בפניי ואמר את הדברים שמפריעים לו.
הקשבתי לו הקשבה מלאה (לא היה לי קל לשמוע את הדברים אבל שמחתי מאוד שפתח את הלב שלו), מה שלא הבנתי ביקשתי שיסביר שוב, שייתן דוגמאות.
התחבקנו והתרגשנו, אמרתי לו שאם בימים הקרובים דברים יעלו עוד דברים שמפריעים לו איתי שיגיד לי ואז אמרתי לו על השלב הבא.״
אמא לבן 14

“ברגע שנתנו לילדים אוויר, ירדנו מהוריד שלהם השתפרו היחסים בינינו, הם מתייעצים אתנו יותר, גלויים, לא פוחדים להגיד דברים שלא מוצאים חן בעינינו, יותר פתיחות, הם הבינו שאנחנו רוצים בטובתם ואנחנו במקביל לא מוצאים להם את הנשמה על כל תקלה. הכי חושב שהם גלויים ולא פוחדים לדבר. יש תקשורת. זה תהליך. יש לי מבט אחר על החיים. זה חובה. למדתי לספור עד 10 לפני שאני מגיב.”
אפי, אב לבני 17, 21 ו-25

״גיליתי את עצמי. קשה לי לסמוך על אחרים ולתת למורה להוביל אותי היה משחרר ומפרה מאוד.
ירד המתח עם הילדים שלי. המצבים לא השתנו אבל היכולת לקבל את המצב ואת ילדיי כמו שהם. אין ניתוקים וכעסים. אין רגישות , הייתי נעלבת, לוקחת ללב, שאני כישלון בהורות שלי, היום אני רואה את ילדי כפי שהם, כבני אדם עם מעלות ומגרעות כמו כל אחד, הפסקתי להיות תלויה בהם, רוצה בקרבתם אבל לא נלחצת אם הם לא באותו רגע. יש תקשורת, נפגשים באמצע. קיבלתי במעגל פנימי שקט נפשי ואמונה בעצמי, אני בסדר, ובמעגל חיצוני כלים לתקשורת ולקבלה של אנשים מכל תחומי חיי.״
נעמה, אם לבני 29 ו-30

״מאז הפגישה האחרונה, אתך אריה ועם אימא שלי, חל שינוי אמיתי וטבעי בהרגשה שלי. (סיפרתי על כך לאימא). פתאום החלו להציף אותה רגשות של געגוע ורצון בקירבה זמינה. עלו מחשבות כמו, כמה חבל שאימא ואבא ואחיי לא במרחק נסיעה קצר כדי שאוכל לקפוץ לביקור קצר, שיחה על כוס קפה.
הרגשתי קצת החמצה. זה רגשות שלא הרגשתי לגבי המשפחה וההורים בפרט המון זמן ואולי אפילו אף פעם מאז הילדות. זה ריגש אותי ושימח אותי.״
בת 30 שעברה תהליך עם אמה